Uppe med tuppen...

...eller med pappan och Nova som åkt till dagis/jobbet. Mår alltid tusen gånger bättre när jag kommer upp tidigt. Ju längre jag ligger kvar i sängen, desto längre VILL jag ligga kvar i sängen och desto trögare blir jag resten av dagen. That makes sense in my life.

Nu sitter jag i alla fall här med datorn och låter öroninflammationstjejen sova en stund till.
Den halte har tagit sig nerför trappan och lagt sig på sin plats i soffan så tassen kan ju inte vara helt av!? Har känt, klämt, vickat och böjt men får ingen knas på var det gör ont någonstans. Har gett honom en Canidryl mot smärtan. Avvaktar i någon dag innan vi ringer veterinären. Jag tror dock vi har sån tur att det var mindre än 125 dagar sedan vi var där sist med en klofraktur (Svar ja, han är lite klumpig vår hund). Det betyder att vi redan betalat en självrisk som gäller 125 dagar och att vi betalar endast 20% av veterinärskostnaden. Öh, tror jag att det betyder i alla fall?

När veckan är slut har jag varit hemma och vårdat barn i 3 veckor. Det betyder 80% av 75% i lön. Över 3 års mammaledighet var alltså inte alls slut när jag trodde den var det.

Igårkväll var jag lite produktiv. Först gjorde jag en kycklingpaj som jag hittade på nätet. Sen dammsög jag racerskodan, tvättade överdragen på bilbarnstolarna och fixade mina naglar i X antal timmar. Det är så fruktansvärt tråkigt att göra på sig själv. Med höger hand går det såklart ok men vänster... blääää.
Nu har jag, istället för mörkbrun fransk kant med lite glitter, illoranga helfärgade naglar. Jag tycker egentligen att helfärgade naglar med starka färger ska vara ganska korta men jag var lite busig och lät längden vara kvar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0