Lördag

Imorse klockan 05.03 vaknade jag av att en stark lampa tändes i mitt sovrum. (Mitt InteStöraFamiljenMedHostanSovrum). In kommer en liten Prinsessa med Långt nattlinne:
-Mamma!! Jag vill kolla Knecknat med mitt ljus! Mitt Ljus är Novas favoritpryl just nu. Det är ett svart litet blockljus som luktar lakrits. Samma ljus som hon somnade gråtande över att hon inte fick sova med igår. Lilla Toka.
En halvdöd jag tog med mig duntäcke och kudde, satte igång Grodan boll på Xbox:et, såg till att Nova också hade täcke och somnade igen innan jag ens lagt ner huvudet på kudden.

Mattias&Nova har varit och storhandlat med farmor och farfar idag. Vi kommer inte gå hungriga denna vecka, kan jag lova. Nova har varit harmonisk, go och glad hela dagen så hon var nog jätteglad över att träffa farmor och farfar istället för att sitta inne i sjuknästet.
Miljen har till och med varit ute och tittat på radiostyrda helikoptern som vi fick av farfar Jonny och lekt en sväng på baksidan. Vågar man hoppas på en ljusning nu?

Hannah har precis haft två stora feta hörntänder som trängt igenom och jag tror fan det är en till på G. Är det normalt att få typ 3!!! Hörntänder på en vecka? Hade det bara varit Hannah som haft feber och varit sjuk så skulle vi inte tvivla en sekund på vad det beror på.

Namnen som passa bäst på Mina underbara tjejer idag:
PilleNova & AggroNanna



Nu är klockan halv åtta på Lördagskvällen. Mattias har rullat iväg med skodan (vår familjeskåpbilsskoda=) ) och handlar lite lördagsmysgotte. (Fast det är bäst att inte snacka skit om skodan så Mattias hör.) När han kommer tillbaka blir det nog en liten kvällsrunda med Lotus och efter det en fika i soffan med kaffe och kladdkaka. Trevlig Lördagskväll på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0