Hannah sjuk... Mamman sjuk...

Nej du Satana förkylning, nu får det faktiskt vara bra. Har haft en envis hosta i två veckor innan den slutligen bröt ut i fredags. Idag vaknar jag med totalt igenkletade ögon, så ont i halsen och ont i öronen.
Är dessutom inne på min andra vecka hemma från jobbet. Förra veckan jobbade jag på måndagen. Men när jag hämtar Nova på Dagis är hon helt rödgråten och dagisfröken säger att hon har saknat mamma så inser jag att hon är på väg att bli sjuk.
Åker hem med flickorna och sätter mig med en allt varmare Nova  i soffan och helt plötsligt så bara kaskadkräks hon över sig själv, mig och halva soffan.
Förbereder oss på en sjuhelvetes magsjukeresa med hinkar och lakan.
Det var den enda spyan som kom (Tack!) och en snabbförkylning på ett par dagar är allt StorSessan drabbas av. (Låt henne inte bli smittad igen snääälla)

Men i fredagen kommer och då är det LillSessans tur att vara riktigt sjuk. Hon har ju varit förkyld hur länge som helst men kapabel att gå på dagis.
Så då är det bara att stanna hemma och VABBA igen.
Snoret rinner, ögonen kletar och är illröda, feber, sover inte  på nätterna. Men ni ska inte tro att hon ligger still NinjaNannan. HÖHÖ!! NÄPP!!
Såhär låter det:
-Pust, stön , stånk, fixa, bära, rossel, snorklibb..klet
-PLA PLA PLA BLA BLA!
Trilla här och trilla där. Gnälla hit och gnälla dit.
En liten sång här, en liten sång där.
-PLa Pla.. Bappa osv osv osv
Hur orkar hon?




Kommentarer
Postat av: mottolotto

ja döör av skratt i min foffa :) söta ninjananna.. denna lilla stridsmaskin

2011-09-23 @ 18:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0