Pysselmamman

Idag har jag känt mig så pysslig, det har blivit lite olika småfix och don. Först fick jag vara kreativ när jag jobbade i några timmar. Sen fortsatte det med att jag lagade mat, Mammans och Pappans älsklingsrätt, Enchiladas:
Jag fyller 2 paket med tortillabröd (alltså 12-16 bröd) med stekta kycklingbitar, basilika och en massa mozzarellaskivor. Rullar ihop dem och lägger dem i en form och trycker ihop allt så alla får plats. Sen gör jag en egen salsasås med krossade tomater, massa lök, vitlök, olja, lite tomatpuré, salt och peppar som jag häller över och brer ut så att allt i hela formen får klegg på sig. Toppar med riven ost och ställer in i ugnen tills gojset har liksom gojsat till sig och osten smält. SÅ J---A GOTT!  
Hittade en påse med frysta hallon i frysen också som min mamma plockat. Så det blev hallonsmulpaj och vaniljsås till efterrätt. Tyvärr flippade Patricia på middagen idag, Patricia fick promenera på kvällen istället för att gosa foffan ;)

Jag har även på denna kreativa dag putsat sex fönster utvändigt. Det är lite pill att putsa dem för varje fönster har sex små rutor. Jag har alltså putsat 6 utvändigt av 15 som ska putsas både invändigt och utvändigt och om jag ska räkna dem i "smårutorna" så blir det ju 90 smårutor utvändigt (jag har gjort 36 då ju) , 15 invändigt och även 5 källarfönster som ska putsas både utvändigt och invändigt. Vad jobbigt det blev helt plötsligt?!
Jag har torkat alla 13 fönsterbrädor på huset också. De var typ svarta av smuts.

Efter min "ångestöverflippenpåmiddagen"-promenad har jag gjort en lite burk också. Ja alltså jag har inte gjort burken men...

God kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0