Fullt ös - medvetslös

Jag har aboslut inte redan tröttnat på att blogga. Det är bara det att denna veckan har jag kört på i 200. Har helt enkelt varit helt färdig på kvällarna. Jag försökte dock göra ett inlägg på bloggappen igår men den ville inte fungera.

Hur gullig är inte min man som ville ge mig en alldeles egen "Triciadag" i lördags då? Kärlek...
Han tog barnen och åkte på frukost med farmor och farfar.
Hade planerat dagen till fullo. Först skulle jag börja med lite "fix" i Hannahs rum. Förbereda målning och planera hur det ska inredas. Sen skulle det bli lite fönstershopping på stan (så blir det när man har Vabbat tre veckor på en månad). Hockeyderbyt var nästa punkt på schemat. Mattias hade fått tag på biljetter och jag hade inget emot att spendera min "Triciadag" tillsammans med min man, utan barn. Sen var det tänkt att det skulle bli lite tjejbiomys på kvällningen.
Men så på fredagskvällen när jag sitter och jobbar börjar jag känna mig jättekonstig. Det hettar i ansiktet och jag känner mig svimfärdig. Ca 1 timma efter att jag jobbat klart börjar jag frysa så in i norden. Jag hackar tänder och känner mig så otroligt sjuk, bara sådär. Duschade varmt i ca en timme (ja, så får man göra när man inte har ett gosigt badkar att krypa ner i). Så fort jag försökte gå ur duschen backade jag tillbaka in igen. Otroligt konstigt att frysa så, ni som känner mig vet att jag är väldigt varm av mig. Till slut slet jag mig från min älskade dusch och hoppade in i den första stora tröja jag fick tag i, Tias munktröja. Snabbt in i "InteStöraRestenAvFamiljenMedHostaSängen" med dubbla täcken och 31 kg varm vovve på benen. Där låg jag och hackade tänder tills jag somnade.
På Lördagsmorgonen vaknar jag upp genomblöt i typ en pöl av svett. Hallå, det där var den värsta och mest akuta febertopp jag någonsin upplevt. Lördagens planer blev helt avstyrda och istället spenderade jag min dag i soffan med täcke och vovve. Kändes som att det var det min kropp behövde. Plus att jag hade lite lite feber kvar under hela lördagen.

Idag mådde jag faktiskt mycket bättre även om min hosta fortfarande är kvar. Men jag börjar vänja mig nu efter 6 veckor med samma hosta. Mamma hade frågat om jag ville gå en liten runda på A6 bara hon och jag. Det var jag ju inte sen på. Lite ensamtid med mamsen = mysigt.
Så tyckte mamma att jag skulle prova jackor och jag hittade en Didriksson jacka och jag lovar jag har aldrig någonsin känt mig så fin i en jacka. Så fick jag den av min Mammut. Jag är sååå lycklig över min nya jacka!

Ser även fram emot att göra mitt egna knäckebröd. Hur söt är inte min svärmor då? Hon har börjat göra ett knäckbröd som hon är beroende av. Så tyckte hon att jag skulle testa det. När Mattias kommer hem från dem igår så har hon skickat med en påse med recept + alla ingredienserna. Hur gulligt var inte det? Ser jag verkligen fram emot att testa.
Nu är det dags att knyta sig så jag kommer upp imorgon.
image description 
En bild på mig i soffan efter febernatten, skönt att kunna skylla på något. ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0